מחקר מטא-אנליזה חדש בנושא החיסון HPV נגד וירוס הפפילומה.

החודש, התפרסם בכתב העת המפורסם The Lancet מחקר מטא-אנליזה (הנחשב במיקום הגבוה ביותר בהיררכיה המדעית) חדש על השפעותיו של החיסון HPV נגד וירוס הפפילומה הגורם לסרטן צוואר הרחם.

המחקר נעשה על ידי צוות של חוקרים קנדי בראשות הפרופסור Marc Brisson. החוקרים, סרקו 1702 מאמרים ומחקרים ובחרו 65 מחקרים איכותים שנעשו ב-14 מדינות שונות (מפותחות ומתפתחות) ובהן יש תוכנית חיסונים נגד HPV בעשר השנים האחרונות. 

במטא האנליזה, החוקרים איגדו מידע על 60 מיליון בני אדם(!!!) והם עשו השוואה במופע של הדבקויות ב-HPV, מופע של נגעים טרום-סרטנים מדרגות גבוהות ויבלות ויראליות על איברי המין, לפני כניסת החיסון לתוכנית החיסונים ואחרי כניסת החיסון.

ומה היו הנתונים?
  • ירידה של 83% ממקרי ההדבקה ב-HPV אצל נערות/נשים צעירות בין הגילאים 13 עד 19 וירידה של 66% אצל נשים בגילאים 20-24. 
  • ירידה של 67% במופע של יבלות ויראליות באיברי המין אצל נערות/נשים צעירות בין הגילאים 15 עד 19, וירידה של 54% אצל נשים בגילאים 20-24 וירידה של 31% אצל נשים בגילאים 25-29.
  • ירידה של 51% במופע של נגעים טרום סרטנים בשלב מתקדם מסוג (+CIN2) אצל נערות בגילאים 15-19 וירידה של 31% אצל נשים בגילאים 20-24. 
  • ההתחסנות הנשית גם הגנה על הנערים/גברים צעירים כאשר אצלהם הייתה ירידה של 48% במופע של יבלות ויראליות באיברי המין בגילאים 14-19 וירידה של 32% אצל גברים בגילאים 20-24. כאמור גם גברים יכולים לחלות בסרטן עקב הוירוס, בעיקר סרטן פי הטבעת, סרטן הגרון והלוע וסרטן הפין. 
לסיכום, זהו חיסון חשוב ומוצלח מאוד! הוא יעיל, בטוח, ומציל חיים בכך שהוא מונע סרטן.
ככל שמתחסנים מוקדם יותר, כך הסיכוי להיות מוגנים גבוה יותר!
נותר רק לקוות שבעתיד הלא רחוק, נגיע ליום בוא סרטן צוואר הרחם יעלם מן העולם.

שלבי ההדבקה של הוירוס, בצד השמאלי רקמת אפיתל בצוואר הרחם לפני הדבקה, באמצע רקמת אפיתל בשלבים הראשונים לאחר הדבקה עם נגע טרום סרטני ברמה נמוכה, ובצד הימני סרטן צוואר הרחם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקירת חקר החיסונים לפני ואחרי שיווקם, שילוב חיסונים, ההבדל במינונים והשימוש בפלסבו

מחקרי בטיחות על חיסונים

שאלות ותשובות בנוגע לחיסון נגד דלקת קרום המוח (Bexsero)

המחקר הדני החדש שמצא (שוב) שאין קשר בין חיסון ה-MMR לאוטיזם