סרטונים אמינים ומלמדים על החיסונים ומערכת החיסון.


הרבה פעמים שאנחנו מסבירים על תהליכים ביולוגים להורים מודאגים, אני שאול את עצמי עד כמה אנחנו ברורים, הרי לא לכל אחד יש ידע ביולוגי ולפעמים אני דיי בטוח שגם אחרי קריאה של ההסבר כמה וכמה פעמים, ההסבר לא תמיד מובן.
אני כותב זאת גם מניסיון אישי, לא פעם ולא פעמיים כשאני נחשף לחומר לימודי חדש אני פונה לסרטונים איכותיים שמסבירים תהליכים מסוימים כי הרי לפעמים סרטון אחד איכותי יכול לסכם מעולה כמה עמודים של חומר לימודי.
לכן, אני רוצה לפרסם פה פוסט שמדי פעם אני אוסיף פה לינקים של סרטונים קצרים שקשורים למערכת החיסון וחיסונים בפרט ושלדעתי הם מספיק פשטניים ומובנים גם לאנשים שהם ללא בעלי ידע קודם. כמובן כל אחד מוזמן להוסיף לינקים איכותיים, מובנים ורלוונטיים.

מערכת החיסון:

סרטון מעולה שמסביר איך מערכת החיסון עובדת במקרה של זיהום חיידקי.

איך נוגדנים עובדים.

מערכת החיסון הנרכשת.

מערכת החיסון המולדת.

סרטון תלת מימדי על מערכת החיסון, יש מעט הסבר על מחלה אוטו-אימיונית.


3 סרטונים טיפה יותר ארוכים על מערכת החיסון של הערוץ הנהדר CrashCourse.

חלק 1

חלק 2


חלק 3

חיסונים:

איך נוצרים חיסונים מוחלשים.

איך משתמשים בהנדסה גנטית ליצירת חיסונים.

סרטון המדבר על בטיחות החיסונים, מדבר ספציפית על החומרים בחיסונים, מדבר על מחקרים שבוצעו.

סרטון מצויין המדבר על הסטטיסטיקה של תופעות לוואי של החיסונים וכמה הם יעילים.

סרטון מצויין המדבר על החומרים המוכנסים לחיסונים ותפקידם.
איך מייצרים חיסונים (לקראת סוף הסרטון יש גם דיבור על חיסון מבוסס דנ"א).

סרטון מעולה של WHO על חיסון הפפילומה (HPV) ועל המחקרים שנעשו בנושא.

סרטון מצויין המדבר קצת על היסטוריה של החיסונים, מהי חסינות עדר ולמה חשוב להתחסן.

וירוסים:

איך וירוסים מתרבים.

איך וירוסים תוקפים תאים בגוף.

איך וירוס השפעת משתנה כל שנה.

מחלות:

סרטון מצויין המדבר על חצבת והחיסון לחצבת.


אזהרת צפייה! סרטון על רופאה בכירה בטיפול נמרץ ילדים המראה לסטודנטים מחלות שחלקן נעלמו מן העולם ועל החשיבות של חיסונים.


חומר מתקדם:

הרצאה בת שעה על חיסונים של פרופסור Vincent Racaniello, המרצה באוניברסיטת קולומביה בפקולטה לרפואה. נשיא האירגון American Socitey for Virology.
יש לו גם רשימת הרצאות משנת 2017 על וירולוגיה (ואפשר למצוא גם את ההרצאות של 2018 בערוץ שלו)

הרצאות יחסית קצרות בנושא האימונולוגיה של AK lectures ערוץ מעולה למידע בסיסי ומתקדם בביולוגיה/פיזיקה/כימיה/רפואה. נעזרתי בסרטונים שלו לא מעט בנושאים מסויימים בתואר הראשון שלי בביולוגיה וגם עכשיו בלימודי הרפואה.

הרצאות בנושא מבוא לאימונולוגיה של דר Najeeb האגדי, המון סטודנטים לרפואה / ביולוגיה בכל העולם נעזרים בהרצאות שלו להטמיע חומרים שהם לומדים בקורסים. גם אני נעזרתי :) יש לו מבטא, אבל מתרגלים מהר.

סדרת סרטונים באימונולוגיה של Armando Hasudungan, סטודנט לרפואה שמצייר באופן מדהים ומסביר תהליכים נפלא (אני חושב שהוא כבר רופא), לא פעם פניתי לסרטונים שלו להבין תהליכים מסויימים שלא היו מובנים עד הסוף בספרי הלימוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקירת חקר החיסונים לפני ואחרי שיווקם, שילוב חיסונים, ההבדל במינונים והשימוש בפלסבו

מחקרי בטיחות על חיסונים

שאלות ותשובות בנוגע לחיסון נגד דלקת קרום המוח (Bexsero)

המחקר הדני החדש שמצא (שוב) שאין קשר בין חיסון ה-MMR לאוטיזם